Daniel Kunstek

Daniel Kunstek ekskluzivno za Pitch Control (Elektronska glazba je sada u svom recimo trećem desetljeću. Preživjela je pubertet i lude dvadesete i sada postaje smirenija, dublja, zrelija....) 

1. Zašto ste se odlučili baviti elektronskom glazbom ?

Pa to i nije nikad bila baš "odluka", jednostavno me ponijelo. Ja sam odrastao u devedesetima, elektronska glazba je glazba mojeg vremena. U njoj sam se pronašao, preko nje se izražavam.

2. Koju glazbu slušate kod kuće ?

Budući da sam DJ, dosta vremena trošim na preslušavanje nove glazbe. Često volim slušati staru elektroniku sa početka devedesetih kad me uhvati nostalgija; glazbu tipa Orb, Orbital, Future Sound of London... Osim elektronike, jako volim jazz i oduševljava me susret jazz-a i elektronike u radovima glazbenika poput Bugge Wesseltoft-a i Nils Petter Molvar-a. 

3. Imate li djecu ?

Nažalost još ne, ali to je projekt na kojem volim raditi.

4. Jeste li ikada bili u Hrvatskoj, ako da gdje ? .)

Prvi put sam došao u Hrvatsku negdje u ljeto 1979. i toliko sam bio zadivljen da sam se zadržao dugo vremena (u biti još sam tu). Hrvatska je potpuno drugačija od svega što sam do tad vidio :) Nakon Hrvatska-iskustva povratka jednostavno nema. Mislim da ću se ovdje skrasiti.

5. Što mislite o budućnosti elektronske glazbe ?

Elektronska glazba je sada u svom recimo trećem desetljeću. Preživjela je pubertet i lude dvadesete i sada postaje smirenija, dublja, zrelija.... Vraća se korijenima, underground-u iz kojeg je tijekom devedesetih i izašla, tada više sirova i energična. No, vraća se sa stilom - inteligentnija i bolja nego ikad. Elektronska glazba izvršila je neizbrisiv utjecaj na glazbeni svijet i njezini elementi (i tehničke i izričajne prirode) danas prožimaju većinu moderne glazbe. Istovremeno dogodila se i povratna veza te je došlo do fuzioniranja elektronske glazbe sa raznim drugim smjerovima (istaknuo bih fuziju sa jazzom kao meni jednu od omiljenih). Mnoštvo visokoškolovanih glazbenika i producenata su se tijekom devedesetih uključili u elektronsku revoluciju i učinili od elektronske glazbe pravu umjetnost. Mnogi mladi producenti tek stasaju i njihove ideje ćemo tek čuti. Osim ljudi, velik utjecaj je izvršio i napredak tehnologije s kojom je elektronska glazba prirodno i povezana. Napredak glazbenog produkcijskog software-a, širenje i povezanost glazbene zajednice pomoću Interneta u mnogočemu su utjecali na umjetnike i razmjenu ideja. Tehnologija se mijenja vrlo brzo, a elektronska glazba prati korak; upravo je to njena najjača osobina gledano sa evolucijskog stajališta - konstantna promjena i prilagodba. Budućnost elektronske glazbe kao glazbe same dakle nije uopće upitna - dok je ljudi bit će i elektronske glazbe u nekom obliku. Budućnost pokreta vezanog uz elektronsku glazbu nije tako jasna i svijetla. Pokret postupno slabi i mislim da će u konačnici završiti isto kao i drugi pokreti vezani uz (i ne samo) glazbene revolucije, npr. hippy ili punk pokret - postojat će još dugo vremena, ali u vidu malih subkulturnih ćelija. Ideje i zanos devedesetih živjet će zauvijek u svima koji su bili dio toga, no mladi ljudi koji će tek sazrijeti ne mogu to više doživjeti na isti način. Stil života, vrijednosti i okruženje jednostavno više nisu isti. To objašnjava i nedostatak "atmosfere" na partijima na koji se žali dosta "starih" hodočasnika. Čeka se neki novi pokret. Osobno mislim da će sljedeći pokret biti mnogo više prožet politikom i kritikom društva općenito, jer imam dojam da su današnji ljudi dosta "sivi" odnosno uniformirani, isti, podređeni ne-vrijednostima današnje svjetske ekonomije i globalizacije što će u končanici rezultirati buntom protiv toga. Pokret vezan uz elektronsku glazbu je bio potpuno apolitičan. Ukratko, budućnost elektronske glazbe je sljedeća: glazba će postajati sve kvalitetnija i slušat će se isključivo u specijaliziranim intimnim klubovima pred malom publikom. Više će se raditi o glazbi samoj, a ne o pokretu i društvenim idejama početno vezanim uz nju. Nešto poput jazz-a... duboko unutra, ideje i bunt će uvijek postojati.

6. Vaš najbolji trenutak u vašoj glazbenoj karijeri ?

Ne bih izdovojio ni jedan, jer mislim da me najbolje tek čeka.

7. Najdraži label ?

Nemam najdraži label. Kada imam više house orijentirane setove onda posežem za glazbom sa labelova poput Freerange, Greenhouse, Nordic Trax, Detour, Nite Grooves... Uglavnom volim deep house sa izletima u jackin, bleep house da se atmosfera podgrije. Kad puštam više tech i više električno orijentiranu glazbu često možete čuti izdanja sa labelova tipa 20:20 Vision, Simple, Systematic...

8. Vaš najbolji DJ ili producent?

Određenog producenta ne mogu izdvojiti... kao DJ-a, tehnički gledano, izdvojio bih Dave Mothersole-a. Definitivno jedan od najkoncentriranijih DJ-a na sceni, što se može i uočiti u njegovim vizualno vrlo statičim nastupima :) Njegovi prijelazi i osjecaj za zvuk su gotovo neljudski...

9. Što mislite o legalizaciji marihuane ?

Korištenje droge osobna je stvar. Korištenje droge društvo ne bi trebalo sankcionirati već regulirati. Kad se povuče crta (haha ovo je diskutabilna fraza), zabrana je donijela mnogo više zla - razvijeni organizirani kriminal, nekontrolirana kvaliteta onoga šte se uzima i sl. No, čini mi se da je ulog prevelik... mnogi politički visoko rangirani pojedinci imaju preveliku korist od zabrane. Država bi trebala uvidjeti da bi korist bila mnogo veća od ukidanja zabrane.

10 . Koja je vaša poruka za posjetioce Pitch Control.org i poklonike elektronske glazbe ?

U stilu pravog starog partijanera, PLUR! :D Nek je Svjetlost s vama